V rámci projektové porady projektu, jehož hlavním inovativním výstupem je vytvoření serious game určené pro simulaci projektu se zapojením virtuální a rozšířené reality, jsme navštívili tzv. „Metarooms“ prostory vytvořené v aplikačním řešení Spatial, abychom si ověřili kognitivní a procesní funkčnost toho technologického řešení.
Projekt DigiPM reaguje na výstupy pilotního výzkumného šetření provedeného FEK ZČU v roce 2021, které ukázalo mezeru v obsahu i formách výuky PM, kdy dosavadní výukové koncepce nejsou schopny zahrnout kompletní životní cyklus projektu a nezapojují do výuky žádné z moderních digitálních technologií, které vykazují pozitivní efekt na proces učení se/nabývání znalostí.
Po krátkém zorientování se ve virtuálním prostředí již fungovala komunikace a projektová porada v klasickém režimu. Imerze, klíčové slovo pro XR technologie (virtuální, rozšířená, smíšená realita) přináší uživateli velkou zaměřenost na cíl – motivaci vnímat, zapamatovat si informace a přináší vysokou soustředěnost.
Těšíme se na rozvinutí těchto benefitů do finálního produktu projektu, jehož cílem je vytvořit inovativní digitální platformu pro výuku projektového managementu, která bude obsahovat modulární knihovnu digitalizovaných materiálů jako jsou podcasty, MOOC (Massive Open Online Courses), AV materiály, případové studie a serious game.